A túlságosan tulipánost kellett kicsit finomítani.  

A Studio Dumbar reklámügynökség kapta azt a hálás feladatot, hogy tervezzen új logót Hollandiának, amely az NL betűket továbbra is ötvözi a tulipánnal, de utóbbi jelenléte nem annyira markáns. A megbízó a holland kormány volt, amely a nemzeti identitást szeretné erősíteni az új jelképpel, hivatalosan nemzetközi porondon az új holland logó fogja képviselni az országot 2020. január elsejétől.

Fotó: dezeen.com

A cserére egyrészt azért volt szükség, mert Hollandia korábbi logójában egy tulipán és a Holland szó szerepelt, ez azonban sokkal inkább utal egy adott régióra, mintsem az egész országra.

A turisták fejében Hollandia egyenlő a tulipánnal, gyakran használják az ország szimbólumaként, így azt részben megtartják, az NL két betűjét pedig félkövér, sans szerif betűtípussal tervezték úgy, hogy a betűk szárai tulipán alakját formázzák meg. Az újratervezés 200 000 euróba került, a tulipán szimbólumot azért is „halványították el” az új logóban, mert az új szimbólumot innentől kezdve számos területen alkalmazzák majd, a csúcstechnológiától az élelmiszerekig, a sporttól a kultúráig.

Korábban arról is írtunk, hogy miként spórol meg évi ötmillió dollárt Oslo városának az új logó, és közben idehaza is láttunk egy áttörést: Kaposvár minden eddiginél átfogóbb, egységes új arculatot kapott

Forrás: Dutchnews.nl.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Háromnapos házépítés harminc másodpercben

Háromnapos házépítés harminc másodpercben

Hogyan állt össze a Hello Wood Kabinjáka a MaxCity-ben?

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Hirdetés