CORTINA.026: a fenntarthatóság jegyében tervezett utcabútort a Diemmebi olasz cég 

A Diemmebi designerei azt vizionálják, hogy a jövőben egyre többen egyre több időt töltünk majd városokban, városi terekben. Meglátásuk szerint a köztereken töltött idő minőségét nagyban növelheti az utcabútorok színvonala. Ezt támogatják az olasz cég URBANTIME designtermékei. 

A Diemmebi design-szemléletet követve tervezett utcabútort a cég számára, a 2026-os cortinai Téli Olimpiai Játékokra Alberto Basaglia és Natalia Rota Nodari. Egy háttámlás pad tervét vetették papírra, az objekt azonban egyéb bútorokat, asztalokat és különféle ülőalkalmatosságokat hívott életre, létrehozva a Cortina.026 termékcsaládot.

A tervezői elképzelés a minimalizmus irányába mozdult, így az egyszerű, letisztult formák jellemzik a kollekciót. Ennek köszönhetően szinte minden környezetbe képesek illeszkedni a Cortina.026 padjai és asztalai. Intenzív hatást színvilágukkal váltanak ki: a természetes fekete, fehér és szürke színek mellett a sárga, piros és kék alapszínekben érhetők el a bútorok.

A moduláris elemekből álló padok és asztalok egysége különféle méretben kapható, minden igényt kielégítve. Az objektek nem igényelnek rögzítést, így egyszerűen mozgathatók és praktikusan igazodnak különféle téri helyzetekhez. Formai kialakításuknak köszönhetően könnyen egymásba helyezhetők, így tárolásuk kis helyen megoldható. A bútorcsaládhoz újrahasznosítható hamutálak is tartoznak.

A tervezők célja egy környezetbarát termékcsalád létrehozása volt. Ezt az elképzelést az anyaghasználat támogatja: a bútorok tartós bevonattal ellátott magas minőségű fémből készültek, hosszútávú élettartamot megcélozva.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Magányos bútornak indult, család lett belőle

Magányos bútornak indult, család lett belőle

CORTINA.026: a fenntarthatóság jegyében tervezett utcabútort a Diemmebi olasz cég 

Budapest Brand néven működik tovább a főváros turisztikai, kulturális és marketing szervezete

Budapest Brand néven működik tovább a főváros turisztikai, kulturális és marketing szervezete

Egyesült a BVA (Budapesti Városarculati Nonprofit Kft.) és a BFTK (Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ).

Különleges szállodák, trendálló textíliák

- 2020/5

A pandémia második hulláma sem kevésbé félelmetes, mint az első volt, de a lassulás, bezárkózás, a városi élet hibernálása a privát tereink buzgó átalakításában csapódik le. Aki teheti, most vásárol ingatlant, a felújítások és a korszerűsítések száma is megugrott. Soha ennyi munkája nem volt még a tervezőknek és a kivitelezőknek a magánszektorban, míg sokan saját kútfőből állnak neki felújításnak. A Deco, mint mindig reagál a trendekre, ezúttal otthonteremtő erővel fellépő textíliákat mutat, kislakások okos térszervezését, otthoni wellness-megoldásokat. Arra például gondolt már, hogy jacuzzival váltsa ki a kanapét? Ha nem (vagy igen, csak nem sikerült), már a Decót átlapozva is ihletettebb hangulatba kerül, amelyben a pandémia csak gyorsan múló rossz álomnak tűnik.

Hirdetés