Szilágyi Csilla TRANSFUSE_OPHANIM című alkotása

Régóta keresel a lakásod enteriőrjéhez illő műtárgyat? Vagy csak szeretsz gyönyörködni a művészetben? Az OCTOGON és az Art Advisory Budapest közös sorozatában – az aktuális online tematikához kapcsolódóan – mindig egy-egy újabb hazai művészre és alkotására hívjuk fel olvasóink figyelmét. Az áprilisi beton fókuszunknak megfelelően ezúttal Szilágyi Csilla TRANSFUSE_OPHANIM című munkáját mutatjuk be a Kiskép Galéria jóvoltából.

„Anélkül, hogy tudna róla, az ember a legsötétebb reménytelenség pillanataiban is a szépség törvényei szerint komponálja életét.” /M. Kundera/ 

Ez a mottó, a szépség kutatása, a hétköznapi életbe való integrálása határozza meg tárgyalkotó tervező munkáját. Tanulmányai során a létrehozott objektum és az azt körülvevő térre gyakorolt hatása keltette fel érdeklődését. Meggyőződése, hogy a spiritualitás fontos a bennünket körülvevő tárgyi valóság megtervezésekor, kivitelezésekor. Alkotásai folyamán egy olyan speciális erőteret alakít ki magának, amely térnek a pozitív energiája tovább él az elkészült tárgyban.
 

Szilágyi Csilla: TRANSFUSE_OPHANIM – üveg, beton 50 x 50 x 7 cm

A TRANSFUSE sorozat darabja egy térelválasztó panel volt, kristályüveg, rozsdamentes acél és alumínium felhasználásával készült. Az új formavilág lényegét a háromszögrács-hálóra épülő gömbölyded üvegformák alkotják, ahol a fény áramlását az üveg megmunkálásával szabályozni lehet. Az így megszületett fényjáték az üvegbeton szobrok háromszögrács struktúra alapján szerveződő formákból épül fel centrális kompozícióban. Megalkotásának vezérgondolata a repetitív növényi formálódás, az organikus-geometrikus alakváltozás ötvözése, a növényi rostok keresztmetszete, az éltető anyag áramlása.

Az üveg részeit Tápiószecsőn James Carcass üvegművész hutájában öntötték a különböző méretű és formájú lencsék közül a legizgalmasabb a koncentrikus köröket formáló prizmákat magába foglaló kristály. A beton jó minőségű samottos agyag, újrahasznosítható, természetbarát zsaluanyag felhasználásával készült. Olyan érzékeny, mint egy pillanatfelvétel, mint a célfotó egy futóversenyen, az öntés minden apró körülményét rögzíti a memóriájában.

„E két anyag a spiritualitás lehetőségét hordozza. Az üveg: átlátszóság, égi-légiesség, lebegés, ásványi lét, túlvilág – a beton: építészet, építés, megtartás, stabilitás, földi, nehéz, anyagi. A két anyag szépen kiegészíti egymást, egymást segítve komplex hatást eredményez. A különböző méretű és formájú öntött kristálylencsék centrális kompozícióba rendezve meghatározó elemként vannak jelen a térben. Megidézik a gótikus rózsaablakok vagy az iszlám fali csempék esztétikáját. A fény rávetülésével eggyé olvasztja az alkotás részeit, ahogy a beton felszínét megfesti, az üveg testén pedig átömlik, a szobor mögötti falon a lencsék által szétszóródik és az egész teret átmozgatja a játék” – mondta el Szilágyi Csilla.

 

A sorozat szakmai partnere az Art Advisory Budapest.
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kengo Kuma tyúkólat tervezett Mexikóban

Kengo Kuma tyúkólat tervezett Mexikóban

Ráadásul úgy, mintha egy közösségi lakóprojektet valósított volna meg embereknek.

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Ökotudatos művészeti trendek és környezetbarát gyártási szempontok egyedi ötvözete.

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

A ruházat használat közben lokális rezgések által informálja viselőjét.

Hirdetés