A tavaly piacra dobott LOGIFACES 3D beton puzzle sikere után idén ősszel új játékkal, a LOGIPLACES puzzle-lel jelentkezik a Tervhivatal stúdió. 

A tavaly piacra dobott LOGIFACES 3D beton puzzle sikere után idén ősszel új játékkal, a LOGIPLACES puzzle-lel jelentkezik a Tervhivatal stúdió. Ennek lényege, hogy különböző természeti tájakat és városokat megformázó domborzatot kell a játékosoknak kiraknia. A LOGIPLACES ezáltal képes újraértelmezve a felhasználó kezébe adni a tájat, megváltoztatni a természethez való viszonyukat. A különleges beton receptből készülő 16 és 36 elemű verziókban készített puzzle egyszerre design tárgy is, így a logikai játék egy otthon vagy iroda dísze is lehet. 

Fotó © Danyi Balázs

Mindenki más élményekkel tölt fel tereket, van aki az eljegyzésének helyszínéhez kötődik, van aki a terephez, ahol futni szokott, vagy a városhoz, ahol az egyetemi éveit töltötte, és vannak, akik a kedvenc sípályájukhoz. A LOGIPLACES célja, hogy az emberek kezébe adhassa a számukra sokat jelentő tereket és ezáltal egy szép emlék mellett új perspektívát is nyújthasson számukra. 

Fotó © Danyi Balázs

A Tervhivatal, magyar építészstúdió múltévi találmányához hasonlóan idén is egy közösségi finanszírozási kampány keretei között keresi azokat, akik egy-egy előrendeléssel, kisebb támogatással segítenék őket a gyártáshoz szükséges kezdőtőke összegyűjtésében. 

Fotó © Danyi Balázs

A 3D nyomtatás teremtette meg a lehetőséget arra, hogy a LOGIPLACES játékkal közösen újraértelmezhessük a tájakat és városokat. 
A LOGIPLACES tervét még a Varinex által kíírt ötletpályázatra készítették, a What-to-print-in-3D versenyre. A pályázaton a mintegy 100 induló közül hozták el a fődíjat, a Makerbot Mini gépet. Ezzel az eszközzel kezdték legyártani az első mintákat. A LOGIPLACES tervezése során komoly kihívás volt megtalálni a sok szempont alapján a feladatnak leginkább megfelelő léptéket. Azóta a termék öntőformáihoz szükséges 3D nyomtatást a Makerbot Replicator 2 gépén készítik. 

Fotó © Danyi Balázs

A LOGIPLACES a játékosok kezébe ad ismert földrajzi helyeket és városokat, mint a Grand Canyon, Budapest, a San Francisco és az Alpok. Ezáltal a játékosok új formában őrizhetik meg a számukra fontos helyeket, és más nézőpontból ismerhetik meg azokat. A játék piaci validációja, az érdeklődők feltérképezése egy őszi crowdfunding kampány során történik majd, ezért elsőként a fenti négy helyszínt vezetjük be. De a hosszútávú cél, hogy kihasználva a 3D nyomtatás lehetőségeit, teljesen személyre szabhatóvá váljon a termék, és akár minden egyedi rendelés könnyedén megvalósítható legyen, például egy otthonnak vagy egy vállalati főépületnek és környékének mintázása. 

Fotó © Danyi Balázs

A játék egyediségét pedig az nyújtja, hogy amellett, hogy bárki otthonát és irodáját kiegészítő különleges dísztárgy, egyben a logikai készségek fejlesztésében is rábízhatjuk magunkat, gyerekeinket és barátainkat. A puzzle-k megszokott kihívásai szintet lépnek a LOGIPLACES játékban, mivel a három dimenziós elemek értelmezése és összekapcsolása arra készteti a játékosokat, hogy új nézőpontokat és gondolkodásmódot alkalmazzanak. 

Fotó © Danyi Balázs

A LOGIFACES élményt a térbelisége és tapinthatósága határozza meg, ez a logikai játék azoknak szól, akik egy kétdimenziós logikai kihíváson túl a térbeliségét és az esztétikáját is értékelik. A termékcsalád korábbi játékát követve a LOGIPLACESről is elmondható, hogy digitális kultúra anyagtalansága találkozik a beton tapintható anyagszerűségével és így teremt újszerű esztétikai élményt használói számára. 
         
A közösségi finanszírozás mára Magyarországon is egy bevett termékbevezetési forma, amely gyártási tevékenységgel rendelkező design cégek számára kiemelkedő lehetőség a kitörésre. A LOGIDEEZ termékcsalád első beton puzzle, a LOGIFACES a kitűzött céljának 185%-át érte el 2014-es Indiegogo kampánya során. Emellett elhanyagolhatatlan tanulság volt a közösségi finanszírozás formájából fakadó 3 hónapos folyamatos visszajelzési időszak, ami egy intenzív termékfejlesztést és piaci validációt jelentett. A LOGIDEEZ csapata úgy gondolja, ez a tapasztalat minden induló csapatnak elengedhetetlen, ahogya támogatóktól érkező kezdőtőke is. Ezért a LOGIPLACES-zel is a crowdfunding útját választották, hogy ezzel a termék iránt érdeklődők segítségét és támogatását bevonhassák és a célcsoportjuk számára lehető legjobb terméket fejleszthessék. A közösségi finanszírozásból beérkező összeget arra fogják fordítani, hogy egyre közelebb kerüljenek a teljesen személyre szabott LOGIPLACES rendeléshez és minél több területről készülhessen LOGIPLACES verzió. 
 
Indiegogo kampány: http://www.igg.me/at/logiplaces
Honlap: http://www.logiplaces.com
Facebook oldal: facebook.com/planbureau.games

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Nemcsak megtervezheted, meg is nyerheted álmaid kanapéját

Nemcsak megtervezheted, meg is nyerheted álmaid kanapéját

Nyereményjátékkal állt elő a 10. születésnapját ünneplő Hannabi.

Az Octogon Deco közös Adventi játéka a Bomo Art Budapesttel
  • 2020-11-18 14:00
  • Deco

Az Octogon Deco közös Adventi játéka a Bomo Art Budapesttel

JÁTÉK, JÁTÉK, JÁTÉK!

Tíz iskola nyerhet okosbútort az MVM versenyén

Tíz iskola nyerhet okosbútort az MVM versenyén

De az energetikai és fenntarthatósági szemléletformáló játékkal valójában mindenki nyer. 

Hirdetés