A Holdig és vissza

A MOONCITY Budaörs egyedi enteriőrje

Megnyílt a Porsche Hungaria fiatal márkáját, a MOON-t bemutató szalon és elektromos töltőállomás Budaörsön. A belsőtér képzőművészeti koncepcióját Kocsis Zsuzsa ipar- és képzőművész jegyzi. A projektet Zsuzsa leírásában közöljük.
 


A látványos épület alsó szintjén található MOONCITY Budaörs több funkcióval rendelkezik: az érdeklődök megtekinthetik az elektromos autókat, töltőket és a márka új fejlesztéseit, valamint egy szakmai konferenciaterem és egy kávézó is helyet kapott benne. A Porsche Hungaria vezetősége, Németh Balázs és Bujáki Zsolt szorgalmazta, hogy a magyar arculatban egyedi művészeti koncepció is megjelenjen, amely végül a MOON márkaigazgatója, Basilides János támogatásával tudott megvalósulni. Mivel nem volt határozott iránymutatás arra vonatkozóan, hogy milyen is legyen a MOON design, tág keretek között, szabadon dolgozhatott a tervező. 
 


A MOON számára kiemelt szerepvállalás az edukáció, a fiatal generáció megszólítása, valamint az ökológiai tudatosság. Ezen törekvések a belső designban is visszaköszönnek.

A szén az élet nélkülözhetetlen, és egyik leggyakoribb eleme, hiszen az élőlények, növények felépítésében is jelentős szerepet játszik. A szén a nitrogén ciklus során a Nap és más csillagok energiatermelésében is részt vesz, az aktív szént pedig víztisztításra is használják. Ezen információk összessége vezetett arra, hogy a szén összekapcsolódjon a MOON márkával. A szén szabályos hatszög alakú rácsszerkezete jelenik meg a falakon, ám a molekulák helyére az öt megújuló energia piktogramja került. A szélerő, a vízerő, a napenergia, a geotermikus energia és a fotoszintézis mellé hatodik elemként a MOON logója kapcsolódik.


A szabályos rendszerbe ágyazott MOON lógó a megújuló energiaforrásokból szerzi az erejét, így alakítva át a mobilitást. A rácsszerkezet végtelenített mintája azt sugallja, hogy meg kell sokszorozni ezt az erőt. A minta a hat elem konkrét és meghatározott elrendezéséből indul ki, majd fokozatosan válik nyitott szerkezetűvé. A kihagyott részek azt szimbolizálják, hogy jövő megújuló és alternatív megoldásait még nem találták mind fel. Az üres helyek kitöltését szabadon lehet folytatni. A MOON kampány utat mutat, lehetőséget ad és mozgósít, így kapcsolódva a fiatal generációhoz. 
 


A MOONCITY Budaörs, mint helyszín, az ember és a Hold kapcsolatára is utal, a Ferdinand Porsche által 1898-ban megalkotott elektromos motor referenciájaként. Az enteriőrt úgy rendezték be, hogy egyfajta űrutazási élményben legyen része az odalátogatónak. Az asztalok fölé a csillagos égbolt borul világító installációk formájában. Tizenhét darab csillagkép fedezhető fel, amely közül hat egész évben látható Magyarországról. Ezek a világító lámpatestek intimitást adnak és szemlélődésre ösztönzik az embert. 
 


A MOON márkát játékosság is jellemzi, amely a budaörsi bemutatótermek falain is tetten érhető. A töltőkkel berendezett információs falon a dinamikus hullámvonal úgy jelenik meg, mintha a Napból kiinduló, a különböző töltőket összekötő energia épp a MOON-ba tartana. A grafika a monitorokon animációvá alakul, ahol a piktogramok mozognak, majd kibontakozik egy film, amely a mögöttük rejlő természeti erők elementáris erejére és szépségére hívja fel a figyelmünket.  


MOONCITY Budaörs | Web | Facebook | Instagram

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Holdig és vissza

A Holdig és vissza

A MOONCITY Budaörs egyedi enteriőrje

Díjnyertes építészek tervezték át a Telenor flagship store-ját

Díjnyertes építészek tervezték át a Telenor flagship store-ját

Az Astoriánál lévő bolt már közösségi irodaként is működik.

Hamarosan vízre száll Csehország első, 3D nyomtatással készült lakóháza

Hamarosan vízre száll Csehország első, 3D nyomtatással készült lakóháza

Az épületet egy nyomtatókarral ellátott robot készíti.

Hirdetés