A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által elindított negyedik design START mentorprogram az üzleti gondolkodás területén nyújtott szakmai támogatást az olyan feltörekvő designmárkák számára, amelyek célja, hogy további sikereket érjenek el a hazai piacon és stabilizálják vállalkozásukat. A három lépcsős mentorprogramban résztvevő formatervezők workshopok, szakmai gyakorlat és külföldi tanulmányút keretében bővíthették szakmai ismereteiket.


A Magyar Divat & Design Ügynökség 2019-ben horizontális egyeztetések, szakmai párbeszédek, valamint hazai és nemzetközi bevált gyakorlatok gyűjtését követően olyan mentorprogramot dolgozott ki, amely szakmai segítséget nyújt a tehetséges magyar designerek számára. A design START mentorprogram kifejezetten azokat a feltörekvő formatervezőket célozza, akik hazai stabilitásuk megteremtéséhez igényelnek segítséget, de a nemzetközi perspektíva is szerepel hosszútávú célkitűzéseik között.
 


Az idén negyedik alkalommal megvalósult mentorprogramban hat márka – Anett Safran, Balázs Botos Design, Kata Font Home, Norna, itthon. és Vivoid – vett részt, amelyek esetében kivétel nélkül megfigyelhető az eredetiség és a fejlődési potenciál, amelyet a program során is kamatoztatni tudtak.

Sáfrán Anett olyan porcelán használati tárgyakat, dekorációs elemeket készít, melyek a taktilitást, azaz a tapintást és az élményszerű tapasztalást helyezik fókuszba. A Balázs Botos Design fő profilként szintén porcelán alapanyagból, ékszerek és lakberendezési tárgyak tervezésével, kivitelezésével foglalkozik. A Norna tervezői olyan kültéri bútorokat alkotnak, amelyek formaviláguknak és színhasználatuknak köszönhetően nemcsak a természet szerves részei lehetnek, hanem bármely otthon meghatározó szereplőivé is válhatnak. A Kata Font Home márka a hétköznapi tárgyak, kisbútorok művészi újragondolásából született, a minimalista esztétika tervezési elveit követve úgy, hogy az előtérbe kerülő tiszta geometrikus formák mögött a funkcionális részletek rejtve maradnak, erősítve ezzel a tárgyak absztrakt megjelenését. Az itthon. tervezői kis szériás, természetes anyagokból készülő otthoni kiegészítőket alkotnak a Vajdaság kisipari hagyományira támaszkodva. A Vivoid márka moduláris technikával képzett textilstruktúrák felhasználásával készített akusztikai falburkolatokat, faliszőnyegeket, falpaneleket és designelemeket kínál.

„Negyedik alkalommal segítettük a feltörekvő bútor-és formatervezőket a hazai építkezésben, elsősorban az üzleti ismeretek átadásával és gyakorlatban elsajátítható vállalkozásfejlesztési irányokkal. A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése, valamint a magyar designerek egyedülálló kreativitása mérhető eredményekre váltható a piacon” – összegezte Forintos-Szűcs Anita, Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese a negyedik design START mentorprogram eredményeit.


A mentorprogram első lépcsőjének keretében a kiválasztott márkák szakmai workshopon és személyes one-to-one beszélgetéseken vettek részt. Olyan, a vállalkozásfejlesztéshez nélkülözhetetlen témákban bővíthették ismereteiket, mint az üzleti tervezés, a marketing, a márkaépítés, a PR és egyéb kommunikációs eszközök, a digitális technológiák és a finanszírozás. A design START második szakaszában a mentoráltak az általuk választott prominens hazai gyártónál vagy tervezőnél tölthették el kéthetes szakmai gyakorlatukat, mely során fejlesztési céljaikhoz és vállalkozásuk sajátosságaihoz igazodva segítették őket a fogadó gyártók/tervezők a vállalkozásvezetés különböző területeire vonatkozó praktikus gyakorlati tudás, valamint gyártási fortélyok átadásával.

A design START program zárásaként a résztvevők egy külföldi tanulmányúton vettek részt Eindhovenben, ahol Észak-Európa egyik legnagyobb designeseményére, a Dutch Design Weekre is ellátogattak. Az október 24-27. között megvalósult utazás keretében több, nemzetközileg elismert stúdiót is felkerestek a mentoráltak: többek között a holland dizájn egyik legkiválóbb nevével, a Kiki and Joost tervezőpáros alkotásaival is megismerkedtek, Amszterdamban pedig az eklektikus, lázadó és kifinomult stílusáról ismert Moooi stúdiót is felfedezték.
 


A negyedik design START mentorprogramban résztvevő tervezők visszajelzései alapján a szakmai workshopokon kapott elméleti tudás és gyakorlati feladatok segítették új szemszögből láttatni velük saját márkájukat, vállalkozásukat. A magyar gyártóknál / tervezőknél eltöltött kéthetes szakmai gyakorlat betekintést engedett a fogadó vállalkozások mindennapjaiba, és abban támogatta a mentoráltakat, hogy célzottan tehessék fel a vállalkozásfejlesztési céljaikkal kapcsolatos kérdéseiket. A színes és mozgalmas hollandiai tanulmányút igazán inspirálóan hatott a feltörekvő magyar tehetségekre a különböző irányzatokat és tevékenységi köröket képviselő stúdiók szemléletének és munkafolyamatainak megismerése, valamint a személyes kapcsolatok építése tekintetében.
 

 

Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Funkcionalitás és esztétika kiváló ötvözése

Funkcionalitás és esztétika kiváló ötvözése

Elkészültek az MDDÜ által indított első design LAB program párosainak szériaérett alkotásai.

Lightning design, építőipar és young talents program a MOME-n

Lightning design, építőipar és young talents program a MOME-n

MOME x MDDÜ x Market x Be Light! – tudástranszferrel erősíti szakmai kapcsolatait a designegyetem.

Támogatás-bombával hatástalanították a koronavírust a kreatíviparban

Támogatás-bombával hatástalanították a koronavírust a kreatíviparban

Az átalakuló gazdaság és a szektor visszajelzései alapozták meg a Magyar Divat & Design Ügynökség 2020-as projektjeit

Hirdetés