A fenntartható, az adalékanyagokat kiiktató textilipari megoldás ezúttal Japánból érkezik. 

Japánban a cseresznyefa virágzása az újjászületés szimbóluma, ehhez pedig külön legenda is kapcsolódik. A hiedelmek szerint Fuji istennője, Konohana Sakuya Hime varázslatával minden tavasszal felélesztette az elhalt növényeket, és virágba borította az egész hegyet. Így vált a fa virága a megújulás szimbólumává. A megújulás, de leginkább az újítás szimbolikáját fejlesztette tovább egy japán cég, amely a lehullott virágokat pólók színezésére használja. 

Nem újdonság, a textilipar az egyik legszennyezőbb iparág. A globális szén-dioxid-kibocsátás tíz százaléka a ruházati iparból származik, rengeteg hulladékot ont magából, nagy a vízigénye, ráadásul a szektor egyre csak növekszik: 

termelése az elmúlt két évtizedben megduplázódott, évente több mint 150 milliárd ruházati cikket gyártanak. 

A márkák sokszor azt mondják magukról, hogy fenntarthatóak, miközben a legfontosabb szempontjuk az olcsóság, amely káros a környezetre, és az iparágban dolgozókra is.

Fotó: PANGAIA

A PANGAIA cég érdekes módszerrel próbálja fenntarthatóbbá tenni a ruhagyártást, ugyanis a ruhák megfestéséhez nem használ szintetikus adalékanyagot, csak természetes szövetfestéket.

Az egyik ruhafesték alapanyagát a közismert Sakura fa virágzata adja, amelyből pólót készítenek, és kizárólag a leesett szirmokat használják fel a folyamathoz.

Sakura póló unisex kivitelben készül, jelenleg 85 dollárért megvásárolható, és biológiailag lebontható csomagolásban küldi a gyártó.

Bár a Sakura póló a PANGAIA egyik legnépszerűbb terméke, érdemes vetni egy pillantást a többi textilárura is. A ruházat színezéséhez ugyanis a cseresznyevirág mellett egyéb növényeket, gyümölcsöket és zöldségeket is alkalmaznak. A textiltermék festése során jóval kevesebb vizet használnak fel, mint egy átlagos termék előállításakor, illetve a gyártási folyamat átláthatóságának érdekében minden ruhacímkét blockchain technológiával láttak el, amely a ruha teljes életciklusát megmutatja, a gyártás és szállítás valamennyi szakaszát nyomon lehet követni. A textilipar megújításának fontos eleme lehet ez a technológia, egy svéd cég is próbálkozott egy intelligens címke bevezetésével, de egyelőre kicsi a lobbiereje. Az irány viszont jó, az pedig különösen, hogy egyre több okos újítás jön a textiliparból is.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy póló, amely a cseresznyefa virágától rózsaszín

Egy póló, amely a cseresznyefa virágától rózsaszín

A fenntartható, az adalékanyagokat kiiktató textilipari megoldás ezúttal Japánból érkezik. 

Évi egy százaléknyi GDP-növekedést hoz az építőipar Magyarországon

Évi egy százaléknyi GDP-növekedést hoz az építőipar Magyarországon

Az Állami Számvevőszék elemzői öt pontban összegezték az építőipar teljesítményére ható legfontosabb tényezőket.

Szent István király kortárs művészeti értelmezése

Szent István király kortárs művészeti értelmezése

Különleges kiállítás nyílik az újjászületett Szent István-teremmel együtt

Hirdetés