A Ustory Design Stúdió Red Dot Design Díjat nyert a Dembell Motorhomes-nak készített hazai fejlesztésű luxus lakókamion formatervével. A Ustory a Dembell csapatával közösen alakította ki a márka alapjait is, a stratégiától kezdve a márkaüzeneteken át az összes fontos arculati elemig.
 

Fotó: Mosoni Péter

A Red Dot Design Díj 50 nemzetközi szakértőből álló zsűri az alábbi véleményt adta a díjazott munkáról:

„A Dembell termékében az időtálló és elegáns esztétika ötvöződik a modern technológiával és a magas szintű kényelemmel.”

A Ustory többek között olyan díjazottak mellett kapott elismerést, mint az Apple, a Google vagy a Ferrari. Díjuk azért is különleges, mert azt nem csupán egy koncepcióval, hanem egy már létező, piaci forgalomban kapható termék designnal nyerték el. 
 

A luxus yacht kényelmével bíró lakókamion

A Dembell high-end lakókamionokat fejleszt, egyedülálló design- és mérnöki innovációkkal, nagyrészt hazánkban. Modelljeikbe, melyek a luxus yachtok kényelmével bírnak, a versenytársaktól eltérően alapfelszereltségként beépítenek szinte minden elérhető extrát.

A felépítmény egy Mercedes-Benz Actros Gigaspace alvázra kerül. A felépített lakókamion 12 méter hosszú, 4 méter magas és 2,5 méter széles. A lakrészben a kényelmet egy amerikai konyhás lounge, egy fürdő- és egy hálószoba biztosítja. A tér oldalirányban ún. „slide-outok” – kicsúsztatható bővítmények – segítségével még tovább növelhető. A lakókamion háromféle garázstípussal rendelhető: oldaltárolóval – motorok, quadok vagy kerékpárok szállítására –, kis garázzsal – Smart vagy egyéb kisméretű járművek számára – vagy nagy garázzsal, amiben akár egy négy méter hosszú autó is elfér. 

Az első modelleket a 2021-es Caravan Salon kiállításon mutatták be Düsseldorfban. A Dembell az esemény egyik fő attrakciója volt, a bemutatkozás nagy és rendkívül pozitív visszhangot keltett a nemzetközi sajtóban. Azóta az első járművek már meg is találták büszke tulajdonosaikat. 
 

 Fotó: Mosoni Péter

Elegáns és időtálló design

A Dembell a fejlesztés során a Ustory Design Stúdió csapatával együtt azt a megközelítést alkalmazta, hogy a designt – beleértve a márkaépítést is – a mérnöki fejlesztéssel egy szinten, holisztikus módon kell kezelni. Ennek a hozzáállásnak köszönhetően a stúdiónak csak minimálisan kellett kompromisszumokat kötnie, így részletekbe menően szofisztikált és minőségi megjelenést tudott kialakítani a járműnek. 

A tervezési és fejlesztési folyamat több mint három évet ölelt fel a kezdeti vázlatoktól kezdve. A design stúdió számára a lakókamion külső formatervezése során a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a jármű megjelenésében semmiképpen sem egy teherautóra vagy buszra hasonlítson. A cél egy elegáns, időtálló, valóban autószerű jármű kialakítása volt úgy, hogy mindeközben a nagyvonalú élettér kialakítására is elegendő hely maradjon a jármű belterében. 
 

 Fotók: Mosoni Péter

A lakóautó oldalán végigfutó jellegzetes, egyfajta védjegyként használt „Dembell-piros” csíkot fontos design- és márkaelemnek szánták, ami konzekvensen köszönhet vissza a legkülönbözőbb felületeken. Megjelenítésre került például a járművekhez járó, egyedi kiadású Vespa robogó és Smart autó fényezésén is. Ahogy a lakókamion külsején, úgy a belsejében is minőségi anyagok dominálnak. Az enteriőrt egy prémium hajók belterére specializálódott olasz építészstúdió, a Galeazzi e Minotti tervezte.


A Ustory márkatörténeteket ír

A Ustory Design Stúdiót Ruppert Dániel formatervező és Csonka Fruzsina márkastratéga alapították. Ruppert Dániel korábban Németországban, a Mercedes-Benznél, illetve a DaimlerChryslerhez tartozó Evobus Design Studio-ban szerzett tapasztalatokat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem formatervezői, azon belül is járműtervezői szakán végzett, amelynek jelenleg egyik szakvezető tanára. Csonka Fruzsina a Budapesti Corvinus Egyetem marketingkommunikáció, az olaszországi Cattolica Egyetem designmanagement, illetve a Krea Kortárs Művészeti Iskola enteriőrtervező szakokon végezte tanulmányait. Márkastratégaként jelentős tapasztalatot szerzett a reklámügynökségek világában.

A Ustory Design Stúdió csapata márkatörténeteket ír. Stratégiai tervezési szemléletükkel olyan márkát segítenek megalapozni a partnereiknek, ami hiteles, megkülönbözteti őket másoktól és egyértelműen beazonosíthatóvá teszi őket a piacon. 

Fotó: Aradi Nóra

Céljuk nem egy nagy ügynökség építése, hanem egy valódi szakemberekből álló kisebb, minőségi csapat felállítása, ami – projekttől függően kiegészítve az adott szakterületen profi alvállalkozókkal – a profiljukba tartozó bármilyen léptékű szakmai kihívást meg tud oldani. Jellemzően hosszú távon, komplex gondolkozást igénylő munkákon dolgoznak együtt partnereikkel. Részmegoldások helyett integrált megoldásokat tesznek le az asztalra. A designnak náluk szerves része a tartalom is, legyen szó akár szöveges, akár képi (fotó- vagy a videóanyagokról. 

„A legtöbb vállalkozás küzd azzal, hogy a design anyagai hatékonyan, az üzleti célokat támogatva szülessenek meg. Mi arra fókuszálunk, hogy az általunk tervezett design valóban hozzájáruljon partnereink üzleti eredményéhez. A kreatív költségek így változtathatóak befektetéssé. Hiszünk a jó termékek és a mögöttük álló történetek erejében. Fontosnak tartjuk, hogy segítsük kiemelni azokat a márkákat, amik valódi hozzáadott értéket képviselnek és rendkívüli dolgok megvalósítására törekszenek.  Rengeteg potenciált látunk a hazai vállalkozásokban. A munkánkkal szeretnénk hozzájárulni, hogy ezt az értéket minél többen megismerjék szerte a világban.”

 

Ustory Design Stúdió | Web | Facebook | Instagram | Behance
Dembell Motorhomes | Web
Galeazzi e Minotti | Web | Facebook | Instagram

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Minden elképzelés csak annyit ér, amennyit meg is valósítanak belőle

Minden elképzelés csak annyit ér, amennyit meg is valósítanak belőle

Gyetvai Géza építész a fejlesztés alatt álló Észak-Buda Városközpont campus-koncepcióról.

Kiszabadítanák a palotákat a Pázmány új campusával

Kiszabadítanák a palotákat a Pázmány új campusával

Megmarad az Esterházy-palota és Károlyi-palota, valamint a Bródy Sándor utca 5-7 városképileg védett homlokzata is.

Hirdetés