A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Egy átfogóbb rebranding keretében új logót mutatott be a Kia. A koreai autógyártó a jó ár/érték arányú imázs helyett egy jóval ambiciózusabb, az iparágban vezető szerepre törő márka képét közvetítené magáról.

A teljes márka nagyszabású átalakítása a vállalat tavaly bejelentett „Plan S” újrastrukturálási stratégiájának a része, amelynek leglátványosabb eleme nem a logó, hanem az, hogy a Kia 11 különböző, teljesen elektromos modellel rukkol elő 2025-ig.

Az új logó első pillantásra mindenképp furcsának tűnik, tipikusan olyan, amivel barátkozni kell egy ideig, ugyanakkor a régi ovális embléma meglehetősen elavultnak tűnik mellette.

Az erősen stilizált Kia felirat a szimmetria és a ritmus érzését hivatott előcsalogatni, ehhez igazítva megváltozott a szlogen is: a „meglepetés ereje” után itt „a mozgás, ami inspirál”.

„A Kia új logója a márka eltökéltségét szimbolizálja, hogy a vállalat az eljövendő változások és innovációk meghatározó szereplője legyen – mondta Ho Sung Song, a vállalat elnöke-ügyvezetője. – Az autóipar gyors átalakuláson megy keresztül, és a Kia proaktívan igazodik ehhez az új helyzethez. Új logónk arra is utal, hogy figyelünk ügyfeleink mobilitási szokásainak és igényeinek változásaira.” 

A logót „pirodrónok” segítségével mutatták be – legutóbb a Volkswagennél láttunk hasonlót –, de a show-nak még nincs vége, január 15-én újabb esemény következik, melyen a Kia demonstrálja majd, hogyan is jelenik majd meg az új ethosz a jövőbeli modelleken.  

Idén egy, a teljesen új E-GMP nevű platformra épülő elektromos autót mutat majd be a korai gyártó. A Kia CV közel 500 kilométeres hatótávot, és húsz percnél rövidebb töltési időt ígér, de lesz három másodperc alatt 0-ról 100 km/órára gyorsuló kocsijuk is.

Addig is barátkozzunk az új logóval, amelyről egy kommentelő azt írta „föl-le-föl-le, nem jó üzenet”, mert nincs benne az egyenesen előre haladás. Dinamizmus azért bőven van, ahogy a márkában is, az elmúlt évek eltökéltségét látva a frissített arculat csak igazodik a cégcsoport eleve adott lendületéhez.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Once appon a time: retró és modern találkozása

Once appon a time: retró és modern találkozása

Ilyenek lettek volna a mai techcégek a nyolcvanas években.

Debreceni kreatívok taroltak egy arculati világversenyen

Debreceni kreatívok taroltak egy arculati világversenyen

A Kreatív Vonalak öt terve is komoly elismerést kapott a WOLDA pályázatán. 

Hirdetés